Tuesday 9 June 2015

DNA PADAN, OPERASI BERAKHIR 12T/hari (10.06.2015)

Tarikh: 10.06.2015 (Rabu)
Masa : 11.05 pg
Tempat : Pusat Media Gempa Bumi di Ranau, Sabah

Keputusab DNA cebisan mayat yang ditemui padan dengan yang 2 orang mangsa yang sebelum ini dilaporkan masih hilang. Keutusan ujian DNA sekaligus mengesahkan semua mangsa telah berjaya ditemui.

Operasi SAR berakhir jam 12.00 tengahari hari ini (10.6.2015), namun pihak keselamatan akan bersiap sedia sekiranya berlaku lagi gegaran susulan selepas gegaran yang pertama.

Pihak PDRM mengucapkan takziah kepada semua mangsa dan terima kasih kepada semua penyelamat penduduk sekitar terutamanya penduduk kg masilau, malim gunung dan Taman-taman Sabah atas kerjasama dalam menjayakan tugas menyelamat.

Pihak PDRM dan juga pasukan keselamatan serta Jabatan Metreologi untuk koordinator sentiasa alert dengan setiap gegaran kerana sehingga kini sebanyak 56 kali gegaran telah direkodkan sejak dari hari pertama kejadian (jumaat lepas).

Dengan ini, kesemua mangsa sebanyak 18 orang telah berjaya ditemui namun masih ada mangsa yang belum dituntut oleh keluarga masing-masing kerana masih menunggu ketibaan keluarga waris.

Pihak PDRM mengucapkan  terima kasih kepada semua para media yang bertugas dari hari pertama sehingga kini kerana memaklumkan kepada pihak luar keadaan kejadian sebenar.



Bacaan penuh Dari Sumber

0 komen:

Post a Comment